Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Steffie en Sven Karlsson - WaarBenJij.nu Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Steffie en Sven Karlsson - WaarBenJij.nu

Granada

Blijf op de hoogte en volg Steffie en Sven

08 Augustus 2013 | Nicaragua, Granada

De zomervakantie zat in het vooruitzicht, maar een bestemming voor een backpack reis hadden we nog niet. We wilden graag naar een werelddeel waar we nog nooit geweest waren, dus gingen we op zoek maar een zonnig land richting Amerika.
Wat willen we graag zien wat we nog nooit hebben waargenomen?? Veel punten kwamen naar voren en vulkanen was er 1 van. Nicaragua, Costa rica bij uitstek het beste landen om vulkanen te spotten en het is zonnig! Doen dus ;-)

Granada & Masaye
Onze eerste stop in Nicaragua was Granada. Een levendige stad,
waar alle huisjes gekleurd zijn, leuke markjes zijn, genoeg toffe bezienswaardigheden zijn, veel met paard en wagen vervoerd wordt en de lokale bussen, oude gele schoolbussen uit de USA zijn.
Omdat Nicaragua maar drie x zo groot als Nederland is, maken we vanuit Granada een aantal uitstapjes. Zo zijn we naar Mombacho vulkaan geweest om daar een kratertocht te maken en naar massaye geweest om daar de lokale markt te bezoeken.
Dat laatste bezoekje was nog een hele ervaring. Met een volgepropte lokale bus werden we afgezet bij het stadje Masaye. Niet op een plein of straat, maar op de vieste, drukste markt die we ooit gezien hebben. Geen toeristen en nu weten we ook waarom. Snel maar op zoek naar de leuke schone gezellige markt. Hier zijn we geslaagd met een 2 pers hangmat die een mooi plaatsje in onze nieuwe tuin gaat krijgen.

Na vier nachten wilden eigenlijk nog niet weg, maar er zijn nog zo veel dingen te zien/ doen.

Ometepe
We vertrokken richting Ometepe, twee vulkanische eilanden waarbij rondom een groot meer zit. Daar hebben we de vulkaan beklommen, maar omdat het regenseizoen is hebben we 6 uur lang door de modder geklommen! was toch wel een heftige tochtje!!! Met nog 30 minuten te gaan bij de afdaling begon het opeens te plenzen!!!! En als het daar regent, dan regent het ook HARD!!!!
De spierpijn was nog een aantal dagen bij ons gebleven dus een goede reden om het relaxte sfeertje op te zoeken aan het strand. San Juan del sur, here we come!